farma  Opinię napisała logopeda Monika Skikiewicz/ zespół Ideownia

Zabawka działa na percepcję słuchową i wzrokową. Podczas pojawiania się zwierzątek dzieci usłyszą naturalnie brzmiące dźwięki jakie wydają z siebie: krówka, świnka, kurka oraz konik. Zabawka ta świetnie nadaje się do nauki nowych słów i zabaw rozwijających mowę. Prócz pamięci słuchowej, wzrokowej i ruchowej zabawka służy również orientacji w kierunkach i przestrzeni.

mloteczek  Opinię napisała psycholog Maja Szatkowska/ zespół Ideownia

Zabawka stymuluje zmysły dziecka: wzroku, dotyku i słuchu. Ponadto wspomaga koordynację wzrokowo-ruchową (oko-ręka) czyli wpływa na rozwój fizyczny i umysłowy dziecka. Barwą i sygnałem świetlnym pobudza wzrok, fakturą i kształtem zmysł dotyku, natomiast dźwiękiem zmysł słuchu. Młotek wpływa więc na rozwój fizyczny dziecka poprzez polepszenie koordynacji wzrokowo-ruchowej. Dziecko bawiąc się młotkiem uczy się jak celnie trafić w wybrany przedmiot. Jej kontrastowe barwy i interaktywny charakter powodują, że dziecko chętnie po nią sięga. Zabawka jest stosunkowo bezpieczna, a dźwięki pojawiające się przy uderzeniu są zróżnicowane i dość przyjemne dla ucha. Zachęcają do powtarzania czynności.

pedzelZabawka wygląda atrakcyjnie i nie zawiera elementów niebezpiecznych dla dziecka.  Ciekawie zmienia kolory. Dźwięki, które z siebie wydobywa są przyjazne i stonowane. Dziecko chętnie ich słucha. Tworzywo, z którego zrobione jest włosie pędzla jest miękkie i może służyć młodszym dzieciom jako gryzak.

gitara   Opinię napisała psycholog Izabela Czaja-Antoszek/ zespół Ideownia

 

Zabawka na wiele sposobów stymuluje rozwój umiejętności muzycznych dziecka. Uczy prawidłowego chwytu gitary, poprzez zróżnicowane dźwięki doskonali wrażliwość słuchową, a dzięki oryginalnym melodiom zapewnia edukację w zakresie rodzajów popularnych utworów muzycznych. Barwne przyciski gitary stymulują wzrok dziecka i zachęcają do spostrzegawczości w zakresie drobnych elementów. Dziecko może bawić się gitarą w zróżnicowany sposób – bez dźwięku, z dźwiękami, z melodiami. To zróżnicowanie zapewnia wspaniałą zabawę przez długi czas.

bebenek  Opinię napisała psycholog Izabela Czaja-Antoszek/ zespół Ideownia

 

Bębenek zabiera dziecko w świat muzycznej przygody – stymuluje rozwój zdolności muzycznych, poczucie rytmu oraz wrażliwość słuchową. Za pomocą bębenka dziecko uczy się różnicowani kategorii: „głośno-cicho” oraz „mocno-słabo”. Wyprofilowane pałeczki pomagają rozwijać sprawność manualną i prawidłowy chwyt dziecka. Dobrze dobrany kształt i wielkość zabawki inspiruje i pobudza dziecko do twórczego myślenia i działania – bębenek w mig może zamienić się w wygodne krzesełko, stoliczek dla lalek czy półeczkę na zabawki. Zbudowany z wytrzymałego materiału nie niszczy się i jest bezpieczny dla dziecka.

aparatOpinię napisała psycholog Izabela Czaja-Antoszek/ zespół Ideownia

 Poprzez żywe, dynamiczne kolory stymuluje wzrok dziecka. Zróżnicowane przyciski doskonalą sprawność manualną – zwłaszcza intensywnie dziecko ćwiczy kciuk. Dzięki aparatowi dzieci uczą się patrzenia jednym okiem – początkowo pomagają sobie zasłaniając dłonią drugie, stopniowo uczą się zamykać jedno, gdy drugie patrzy. Słuchając zróżnicowanych dźwięków, dziecko rozwija swoją wrażliwość muzyczną i doskonali słuch. Aparat dostarcza dziecku elementów wiedzy deklaratywnej (fakty, dane), ucząc w jaki sposób funkcjonuje aparat fotograficzny. Posługując się aparatem jako pomocą dydaktyczną, rodzic może opowiedzieć dziecku o zjawisku ostrości – dzięki różnym szkiełkom, dziecko widzi różnicę między ostrym obrazem, a zamazanym. Aparat stymuluje twórcze myślenie i działanie dziecka – dzięki niemu dziecko może w wyobraźni podróżować, poznawać nowe kraje, oglądać przyrodę i zdobywać sprawności doskonałego podróżnika. Zabawka sprawdza się zarówno w młodszym, jak i starszym wieku.

samolotOpinię napisała psycholog Maja Szatkowska/ zespół Ideownia

Samolot stymuluje zmysły dziecka: wzroku, dotyku i słuchu. Wspomaga również koordynację wzrokowo-ruchową, a tym samym wpływa na rozwój fizyczny i umysłowy dziecka. Barwą i kształtem pobudza wzrok, zmysł dotyku stymulowany jest przez kształt zabawki, natomiast grzechoczące koraliki stymulują zmysł słuchu. Samolot stymuluje rozwój umysłowy dziecka. Można przy jego pomocy uczyć dziecko rozróżniania barw i kształtów, ukazywać związek przyczynowo-skutkowy świecie.
 

 

 

traktorOpinię napisała animator Zuzanna Gierszal-Stroiwąs/ zespół Ideownia

 Żywa kolorystyka zabawki – pobudza, zachęca do odkrywania, zabawy. Intensywne barwy mogą być przyczynkiem do nauki nazw kolorów. Zabawka stymuluje rozwój ruchowy poprzez:

- doskonalenie precyzji chwytania
- ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej – by uzyskać efekt (dźwięk i poruszanie kolorowych kulek), dziecko porusza pojazdem naśladując jazdę traktora.

 

koszykowkaOpinię napisała psycholog Izabela Czaja-Antoszek/ zespół Ideownia

 Zabawka spełnia funkcję zarówno ludyczną (zabawową), jak i edukacyjną (dydaktyczną). Stanowi doskonałą alternatywę do gumowych zabawek do kąpieli. Pozwala nawet w wannie zadbać o rozwój myślenia i wiedzy dziecka. Kolorowe piłeczki z minami stymulują zmysły i rozwijają inteligencję emocjonalną. Obracające się kształty rozwijają rozumowanie matematyczne. A pomysł wrzucania piłeczek do siatkowego kosza doskonali sprawność manualną już u bardzo małych dzieci. Jest dopasowana do proponowanego na metce wieku – młodsze dzieci używają jej jako zabawki, starsze traktują także jako rekwizyt edukacyjny. Zabawka wzmacnia relacje rodzinne – tato czy mama mogą urządzić z dzieckiem prawdziwe wodne zawody koszykarskie. To gwarancja dobrej zabawy całą rodziną.

slimak 1Opinię napisała logopeda Monika Skikiewicz/ zespół Ideowniasl1

 Bawiąc się tą zabawką dziecko rozwija percepcję słuchową poprzez rozpoznawanie dźwięków wydawanych przez różne instrumenty oraz ćwiczy sprawność manualną. Dźwięki wydawane przez instrumenty są łagodne i przyjazne dla ucha dziecka jak i otoczenia. Ciekawym pomysłem są pałeczki, które osadzone w specjalnych otworach, imitują rogi ślimaka, a jednocześnie umożliwiają grę na instrumentach. Zabawka pobudza kreatywność dziecka, poprzez znajdowanie nowych zastosowań dla niej– jak np. naśladowanie ruchu ślimaka, jako pędzącego autka.

skrzynkaOpinię napisała logopeda Monika Skikiewicz/ zespół Ideownia

 Wykonana jest z bardzo dobrej jakości materiału, który nawet po intensywnym użytkowaniu się nie zmienia. Młotek i kostki są lekkie dzięki czemu dziecięca rączka nie ma problemu z ich utrzymaniem. Ich wielkość również jest odpowiednia i nie sprawia problemu podczas sortowania. Elementy są opisane cyframi, co dodatkowo ubogaca zabawkę edukacyjnie. Ogromną zaletą jest dwustronność. Dziecko po przełożeniu kształtów bez problemu kontynuuje zabawę przekładając ruchomą część w środku (roboczo nazwaną plastikową „kartką”).  Dziecko uczy się również korzystania z własnej siły. Kolory i dźwięki, które się pojawiają po udanej próbie przeciśnięcia/przebicia kształtu pozytywnie pobudzają i rozweselają małe dzieci. Zabawka uczy nazywania kolorów i kształtów.

jezdzikOpinię napisała animator Zuzanna Gierszal-Stroiwąs/ zespół Ideownia

Zabawka stymuluje następujące obszary rozwoju:

Rozwój fizyczny(motoryka duża)
 - zachęca do podejmowania prób samodzielnego przemieszczania się
- oferuje różne możliwości przemieszczania:
na stojąco – pchanie
na siedząco – odpychanie nogami

- stymulacja ośrodka równowagi – zarówno w pozycji siedzącej jak i stojącej.
- rozwój motoryki małej – chwytanie kierownicy, precyzyjne naciskanie klaksonu, poruszanie kulkami wypełnionymi piłeczkami(reflektory), próby otwierania przedniej klapki.
- ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej

Rozwój procesów poznawczych

- poznawanie i utrwalanie zasad związku przyczynowo-skutkowego – dziecko poznaje następstwa swoich czynów – pchania przedmiotu, odpychania się nogami, naciskania różnorodnych przycisków.
Rozwój emocjonalny
- dziecko poznaje możliwości swojego ciała, jest jego świadome
-  poczucie sprawstwa – dziecko jest zadowolone ze swoich osiągnięć, nabiera pewności siebie, widząc iż jego działania odnoszą pożądany skutek.

 

autko coupeOpinię napisała psycholog Maja Szatkowska/ zespół Ideownia

 Zabawka dostosowana do wieku dziecka. Kontrastową barwą i rączką zamontowaną w dachu zachęca do zabawy. Uchwyt idealnie dopasowany do małych rączek. Łatwo za niego chwycić i prowadzić zabawkę. Dobrze sprawdza się też przy przenoszeniu samochodu. Otwarte wnętrze samochodu sprawia, że można do niego wsadzić kierowcę. Samochód świetnie nadaje się do zabaw zarówno w domu, jak i w ogrodzie (nawet w piachu). Pobudza wyobraźnię, można się nim bawić na wiele sposobów. Jego „twarz” sprawia, iż można nadać mu imię.

latarkiOpinię napisała psycholog Izabela Czaja-Antoszek/ zespół Ideownia

 Zabawka pomaga wzmocnić chwyt dziecka. Doskonali jego motorykę małą, czyli umiejętności manipulacyjne. Wzmacnia ciekawość poznawczą dziecka. Dzięki latarce zamontowanej w zabawce dziecko przy jej pomocy może z łatwością przenieść się w świat przygody – zabierać latarkę na spacery, wspólne podróże z rodzicami czy bawić się w poszukiwanie skarbów. Przy pomocy latarki można zaaranżować wspólnie z dzieckiem ciekawy teatrzyk cieni. Tego typu zabawy stymulują umiejętność dokonywania skojarzeń, odgadywania zagadek i zdolności wzrokowe.

kuleczkowy Opinię napisała animator Zuzanna Gierszal-Stroiwąs/ zespół Ideownia

Zabawka stymuluje następujące obszary rozwoju:

Rozwój fizyczny(motoryka mała):
- różnorodność faktur – ‘gumowy’ uchwyt z wypustkami
- doskonalenie precyzji chwytania
 - ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej – by uzyskać efekt(ruch piłeczek), dziecko porusza pojazdem.
- ćwiczenie zmysłu równowagi – przemieszczanie się wraz z pojazdem przy podparciu jedną ręką, bądź w przyklęku.

Rozwój procesów poznawczych:
- poznawanie i utrwalanie zasad związku przyczynowo-skutkowego – dziecko poznaje następstwa swoich czynów – poruszanie pojazdem – przemieszczanie się tegoż oraz wprawienie w ruch kuleczek.